Så lett trener du vekk kaloriene

Foto: Nikolay Trubnikov (Getty Images/iStockphoto)

Se hva du må gjøre for å trene bort «kosematen»

(SIDE2): Å ha ferie betyr ekstra kos for de fleste. Og også latere dager for mange. Det er heller ikke tid for å telle kalorier, men har du tid til å være aktiv innimellom så kan du fint spise litt ekstra godsaker.

Helsemagasinet Shape.com har laget denne oversikten, som viser hvor lenge du må trene ulike aktiviteter for å kvitte deg med de ekstra feriekaloriene. Spiser du en stor is så kan du for eksempel ta deg en gåtur i 60 minutter - og vips så har du forbrent det hele.

Magasinet understreker at tallene er basert på en kvinne på 64 kilo og kan variere ut fra eksakt intensitet, form og kropp.

FORBRENN GODSAKENE:

Foto: Merih Unal Ozmen (Getty Images/iStockphoto)

1 kopp med vaniljeiskrem (2,36 desiliter) inneholder 382 kcal = Tur på ca 1 time.

2 flaskeøl inneholder 307 kcal = Jogge i 42 minutter

1 glass sangria = 65 minutter med tennis

Foto: efesan (Getty Images/iStockphoto)

14 tortilla chips og 1/2 dl guacamole inneholder 400 kcal = 35 minutter basketballtrening.

1 kopp med hjemmelaget potetsalat (2,36 desiliter) inneholder 358 kcal = 60 minutter på vannski.

En side med marinert spareribs inneholder 450 kcal = 85 minutter padling i kajak.

Foto: Christian Draghici (Getty Images/iStockphoto)

Hasselnøtt frappucino med helmelk og krem fra Starbucks inneholder 390 kalorier = 50 minutter med treningsformen zumba.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mer om emnet: Trening

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag