RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Så lett trener du vekk kaloriene

Foto: Nikolay Trubnikov (Getty Images/iStockphoto)
Se hva du må gjøre for å trene bort «kosematen»

(SIDE2): Å ha ferie betyr ekstra kos for de fleste. Og også latere dager for mange. Det er heller ikke tid for å telle kalorier, men har du tid til å være aktiv innimellom så kan du fint spise litt ekstra godsaker.

Helsemagasinet Shape.com har laget denne oversikten, som viser hvor lenge du må trene ulike aktiviteter for å kvitte deg med de ekstra feriekaloriene. Spiser du en stor is så kan du for eksempel ta deg en gåtur i 60 minutter - og vips så har du forbrent det hele.

Magasinet understreker at tallene er basert på en kvinne på 64 kilo og kan variere ut fra eksakt intensitet, form og kropp.

FORBRENN GODSAKENE:

1 kopp med vaniljeiskrem (2,36 desiliter) inneholder 382 kcal = Tur på ca 1 time.

2 flaskeøl inneholder 307 kcal = Jogge i 42 minutter

1 glass sangria = 65 minutter med tennis

14 tortilla chips og 1/2 dl guacamole inneholder 400 kcal = 35 minutter basketballtrening.

1 kopp med hjemmelaget potetsalat (2,36 desiliter) inneholder 358 kcal = 60 minutter på vannski.

En side med marinert spareribs inneholder 450 kcal = 85 minutter padling i kajak.

Hasselnøtt frappucino med helmelk og krem fra Starbucks inneholder 390 kalorier = 50 minutter med treningsformen zumba.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere