*Nettavisen* Nyheter.

Sære musikkmagasiner er god butikk

Sære nisjeblader for musikk er god butikk. Bladene som dekker én musikkform er populære og opplaget må økes.

20.06.08 11:06

Antallet norske musikkmagasiner er kraftig økende, men det er særlig spesialmagasinene, som dekker én særskilt musikkform, som er økende i både antall og popularitet, skriver Aftenposten.

Da heavy metal-bladet "Scream Magazine" ble lansert i 1990 var opplaget på 1000 blader. I dag er det økt til 6000, og bladet er blant de mestselgende musikkmagasinene i Norge. Hip hop-bladet "Kingsize" ble lansert 2001, og årets to første utgaver ble revet bort fra hyllene. Nå vurderer redaksjonen å doble opplaget fra 5000 til 10 000 blader.

- Dette reflekterer en internasjonal trend. det er større rom for individualitet, og verden er blitt mer fragmentert. Folk har dessuten økonomi til å boltre seg i bladhyllene, og anledning til å dyrke sine interessefelter, sier Gunnar Farstad, markedssjef i Interpress Norge, som distribuerer utenlandske og norske spesialmagasiner

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.