Gå til sidens hovedinnhold

SAS kan droppe Snowflake

Flyselskapet SAS kan komme til å droppe lavprissatsningen Snowflake, som så langt ikke har vært noen suksess

Det er danske Jyllands-Posten som i dag skriver at lavprisselskapet Snowflake snart kan være en saga blott. SAS' lavprissatsning har kun vært i drift i ett år etter at det ble startet som et svar på den sterke konkurransen fra lavprisflyselskapene.



Ifølge avisen skal varemerke brukes videre, men Snowflakeflyene skal snart ha tatt av for siste gang etter tresifret milliontap for konsernet. SAS klarte bare å selge 40 prosent av alle tilbudte lavprisbilletter i mai.



- Det er ikke godt nok, sier Susanne Larsen, adm. direktør i SAS Danmark til avisen, og legger skylden for mangelen på suksess på de mange aktørene i markedet.



Hun bekrefter overfor Jyllands-Posten at SAS nå vurderer å droppe Snowflake.

Reklame

Black Friday: De 11 beste kuppene du gjør hos Hifi Klubben