RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

SAS-kunde? Sjekk kontoen!

Sist oppdatert:
Kjøpte du billett hos SAS i forrige uke? Da bør du sjekke kontoutskriften. SAS har tatt dobbel betaling av mange kunder.

Det råder full forvirring i SAS Norge etter at flere kunder har klaget på at de er blitt trukket dobbelt for flybilletter bestilt i forrige uke.

SAS har ikke oversikt over hvor mange kunder som er rammet og det er usikkert når penger blir tilbakebetalt.

Trukket to ganger
En av Nettavisens lesere forteller at han kjøpte en enveisbillett med SAS mandag i forrige uke. Torsdag gikk pengene ut av konto, ikke en gang, men to ganger som dokumentert på bildet under:

- Jeg oppdaget trekket ved en tilfeldighet og når jeg tok kontakt med SAS visste de ikke noe om saken, sier en bekymret SAS-kunde til Nettavisen.

Kjøp foretatt 27 og 28 oktober
Til tross for at han kunne dokumentere dobbeltbetalingen svarte SAS at de bare hadde registrert ett trekk.

- Jeg fikk følelsen av at det var jeg som hadde gjort en feil. Men jeg ga meg ikke og til slutt fikk jeg kontakt med refusjonsavdelingen i SAS. De kunne bekrefte at noe galt var skjedd, ikke bare med meg, men med alle som har kjøpt billetter mandag 27. og tirsdag 28. oktober.

Vet ikke hvor mange
Informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS Norge var kjent med saken da Nettavisen tok kontakt onsdag.

- Etter klager fra kunder begynte vi å undersøke saken. Det er riktig at kunder har blitt trukket dobbelt for SAS-billetter og at det gjelder kjøp foretatt 27. og 28. oktober, sier Johansen.

- Hvor mange gjelder det?

- Vi har ikke tallet ennå, men vi antar det dreier seg om et titall kunder eller kanskje noen hundre, sier han.

Kjørte lister to ganger
Ifølge Johansen er der underleverandør Elavon som er skyld i problemene.

- Elavon er vår kredittkortinnløser og de har bekreftet overfor oss at de ved en glipp har kjørt enkelte lister to ganger, sier han.

SAS fikk først beskjed om at Elavon hadde oppdaget feilen tidlig og at alle penger ble tilbakeført umiddelbart.

- Den siste meldingen jeg fikk var imidlertid at penger ble tilbakebetalt i går og at kundene derfor vil ha pengene tilbake på konto i løpet av et par dager, sier Johansen.

Han beklager på det sterkeste ulempene dette medfører for kunder som er rammet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere