*Nettavisen* Nyheter.

Satser på kos mot krise

KK vil satse mer på kos og mindre på å sette dagsorden.

- Nå beveger vi oss mer opp i sofakroken til damene, sier sjefredaktør Gjyri Helen Werp til Dagens Næringsliv.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Werp overtok i fjor ledelsen i KK etter å ha sittet i jobben som redaktør for Hjemmet Mortensens Kamille.

KK har hatt en betydelig opplagsnedgang de siste årene og finanskrisen har satt store deler av magasin- og ukebladbransjen på nye prøvelser. Nå sier flere norske mediebyråer til DN at de har tro på at KK kan snu utviklingen.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

- KK får mer senkede skuldre og skal by på kos og avslapning, samtidig som vi bygger videre på tradisjonene for solid reportasjejournalistikk, sier Werp.

Søsterpublikasjonen Henne varsler nå at de skal gå ned til 14 årlige utgivelser. Forlagssjef og Henne-redaktør Ellen Arnstad sier til DN at hun tror de dårlige tidene vil føre til færre kvinneblader.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.