RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Satser tungt på frossenmat

Sist oppdatert:
Nortura legger ny frossen merkevare i hendene på reklamebyrået SMFB.

Introduksjonen av den nye merkevaren «Fryst» karakteriseres som et storoppdrag.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Vant byråkonkurranse
SMFB ble valgt etter en byråkonkurranse med flere av Norges ledende reklamebyråer og er i full gang med lanseringskampanjen.

Nortura satser på å erobre mer plass i frysedisken, og lanserer i dag varemerket Fryst med totalt 29 produkter. Målet er å ta en markedsandel på 30 prosent og selge hele 22 millioner måltider i år.

- Vi i Nortura er veldig glade for å ha med SMFB på laget. Fryst er den største lanseringen i konsernet vårt på veldig lang tid og vi var på jakt etter et byrå som viste forståelse for de utfordringer vi sto overfor. Vi opplever SMFB som et svært sterkt kreativt miljø, samtidig som de besitter både ressurser og nettverk som er nødvendig i vårt tilfelle. Det er satt ambisiøse mål for Fryst og vi gleder oss til å få vist fram resultatet, sier markedssjef Sverre Meinich-Bache i en pressemelding.

Få de viktigste nyhetene rett på mobilen

Skal skille seg ut
Lasse Polmar, partner og konsulent hos SMFB er veldig fornøyd med at SMFB får lov til å jobbe med en så omfattende og spennende dagligvarelansering;

- Det har vært utrolig gøy å jobbe med Fryst, Det er ikke ofte vi får anledning til å jobbe med så store enkeltstående lanseringer, og med en annonsør som har vært veldig tydelig på at de ønsker kommunikasjon som skiller seg fra den vi er vant til å se i kategorien, sier Lasse Polmar.

Teamet som jobber med Fryst er: Stig Bjølbakk, Carl-Erik Conforto, Lasse Polmar, Vibeke Wiedsvang, Bjørnar Olsen, Kim Taanevig og Edel Drage.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere