RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Scanpix innleder svensk samarbeid om reklamebilder

Sist oppdatert:
Scanpix Creative har innledet samarbeid med et svensk billedbyrå som sitter med 48 svenske reklamefotografer i porteføljen.

Scanpix Creative inngår et samarbeid med det svenske bildebyrået Folio. Selskapet representerer 48 svenske reklamefotografer, og Scanpix Creative får eksklusive rettigheter til bildene på det norske markedet.

Det skriver selskapet i en pressemelding.

Scanpix Creative ble etablert i vår og har som mål å etablere seg som en sterk representant for de kreative som vil ha solgt illustrasjoner og bilder.

Det svenske bildebyrået Folio ble etablert i 2000 og er lokalisert i Stockholm. I vår fikk selskapet nye eiere. I den forbindelse ble antallet tilsluttede fotografer utvidet til 48, og selskapet har mer enn 3.000 bilder i arkivet.

– Vi er veldig fornøyde med avtalen med Scanpix. For Folio innebærer det at vi får en helt ny plattform, samtidig som vi etablerer oss internasjonalt, sier daglig leder Susanne Björkmann i meldingen.

– Dette er bilder med et moderne bildespråk, som kompletterer vår allerede eksisterende base på en utmerket måte, sier administrerende direktør Stein Hallingstad i Scanpix Norge.

– Bildene fra Folio er typisk skandinaviske illustrasjonsfoto og passer sånn sett meget godt inn, mener Hallingstad som vil bygge et selskap med en skandinavisk profil.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere