*Nettavisen* Nyheter.

Se og Hør saksøkt for 700.000

Kjendisbladet Se og Hør blir krevd for 700.000 kroner etter artikkel om kjærlighetsbrudd.

20.06.08 11:06

Big Brother-paret Anette og Rodney krever 350 000 kroner hver i oppreisning, etter at Se og Hør trykket en sak om parets angivelige brudd.

Det skriver VG i dag.

Se og Hør skrev at forholdet mellom Anette Young og Rodney Omdal Karlsen var over etter at de ble sammen under "Big Brother" for to år siden.

Norges største ukeblad skriver denne uken om erstatningskravet fremsatt av de forhenværende Big Brother-deltakerne. Se og Hør hevder at de hadde fått Anettes samtykke før de trykket saken om bruddet, noe parets advokat, Kyrre Eggen, avviser.

- Anette ble aldri spurt om tillatelse av Se og Hør før de trykket saken. Hun ble invitert ut på middag av bladet, men den invitasjonen kom etter bladet gikk i trykken, sier advokaten til VG.

Han hevder at historien er usann, men Eggen mener generelt at det er irrelevant.

- Dette er en krenkelse av privatlivets fred, om saken medfører riktighet er irrelevant. Men det skal jo sies at historien er usann, og det gjør krenkelsen enda verre, mener advokaten.

- Dette paret har i hele sin "karriere" søkt offentlighet og må tåle en viss oppmerksomhet når det oppstår knuter på tråden mellom dem, er sjefredaktør Odd Nelvik sin respons.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.