RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Se sommerens filmer

Sist oppdatert:
Gikk du glipp av de reklamefilmene vi visste frem i sommer? Se reprisen her.

Selv om sommeren nærmest er en død tid hva reklame angår, kommer det noen nye reklamefilmer også når reklamebransjen tar ferie.

Dagbladet var en av annonsørene som har hatt flere nye filmer på TV i sommerferien. Akersgatatabloiden satser på kultursponsing og var en av sponsorene for festivaler som Quart-festivalen, Moldejazz og Notodden Bluesfestival, noe de aktet å bekjentgjøre. En billig vri var å lage samme film for de tre festivalene. Bildesiden var den samme i de tre versjonene, men musikken ble forandret slik at den passer til henholdsvis Quart-festivalen, Moldejazz og Notodden Bluesfestival.

- En film om hvordan lokalmiljøet blir påvirket av festivalene, sa Erik Heisholt i Leo Burnett. Han sto også for regien av filmen.

Se Quartfilmen her

Også Staal Reklamebyrå var et av byråene som hadde laget reklamefilmer som skulle på i sommer. Byrået sto bak filmene for KiMs nye chips- og dipprodukter som er samlet under fellesnavnet Mexos. Den snurrige vrien på disse filmene var at dialogen gikk på spansk, ispedd litt engelsk, men uten noen form for norsk oversettelse. Slik håpet KiMs å få oppmerksomhet rundt sin nye tortillaserie. Til sammen har Staal laget syv nye reklamefilmer

I hele sin proffkarriere i Manchester United har Ole Gunnar Solskjær fått faste brunost-leveranser fra Norge. Dette har det nå blitt film av. I anledning Tines og Norges Fotballforbunds fotballskoler, har Small Film produsert en kampanjefilm for Tines brunoster.

Tine lagde flere filmer som gikk på i sommer. I august kom de med en reklamefilm som var inspirert av den spesielle filmstilen som filmprodusentene i den indiske filmbyen Bollywood, står for. Med sin siste reklamefilm for TineMelk er handlingen lagt til en indisk familie hvor hovedpersonen kommer hjem til Norge, og blir overrasket av familien med et stort velkomstselskap.

I filmen er indisk musikk, dans og mote i fokus og ifølge Tines PR-rådgiver Bjørn Brennskag er ingenting er overlatt tilfeldighetene i den nye kampanjen, som har kinopremiere i disse dager og skal gå utover hele høsten.

- Dette er nok et grep vi gjør for å gjøre TineMelks reklame så aktuell så mulig. Vi forsøker å knytte reklamen opp mot aktuelle trender og dette er et fenomen som har kommet sterkere de siste årene, sa info-mann Bjørn Brennskag til Propaganda da vi viste filmen i sommer.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere