RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Seerne lyttet til «Rikets røst»

Sist oppdatert:
Otto Jespersens nye satireprogram «Rikets røst» fikk skrale anmeldelser i riksavisene, men kan trøste seg med pene seertall.

(SIDE2): På NRK1 gikk serien «Ørnen», men de fleste tv-seerne fant Otto Jespersen langt mer interessant.

Blotteren flytter inn
684.000 seere fulgte Jespersen som anker i sitt eget satireprogram. Det gir markedsandel på 41,6 prosent, mens «Ørnen» ble fulgt av 447.000 seere med 27,7 prosents markedsandel.

Samtidig valgte 322.000 seere (19,7 prosent) å få med seg siste omgang av Rosenborg og Vålerengas Royal League-oppgjør på TVNorge.

På tross av at seerne så ut til å like «Rikets røst» gikk det ikke hjem hos tv-anmelderne. VG skrev at «Rikets røst» ikke var så rungende som forventet.

- Premièren på «Rikets røst» med Otto Jespersen på TV2 begynte haltende og tamt, fortsatte i det totalt intetsigende - og trengte respirator for i det hele tatt å komme i land, skriver VGs Jan Ovind og gir terningkast én.

Dagbladet gir litt mer ved dørene, men strekker seg ikke lenger enn til å kalle programmet «litt morsomt» og håper at det blir fantastisk etter hvert.

Se «Rikets røst» på web-TV - klikk her

Her kan du si din mening om «Rikets røst» på vårt debattforum .

Også «Vil du bli millionær» på TV 2 drar godt med seere. Quiz-programmet viste en oppgang fra forrige uke - 568.000 seere ga en markedsandel på pene 39,5 prosent.

NRK størst
For torsdagen totalt var det likevel NRK1 som ble størst, med 51,1 prosent mot TV 2s 26 prosent, takket være populære sportsssendinger hele formiddagen.

For primetime ser det bedre ut for reklamekanalen, som hadde 33,6 prosents seeroppslutning - mot NRK1s 39,5 prosent.

På TV3 var det også premiere. Kathrine Sørland gikk på lufta med sitt «Top Model 2005», programmet som har ambisjoner om å finne Norges nye toppmodell.

Møt Kathrine Sørland på nett-treff lørdag kl 12

Men den tidligere missen fikk ikke seeroppslutningen hun kanskje hadde håpet på. Beskjedne 8,5 prosent av tv-seerne, rundt 135.000, fant det bryet verdt å følge starten på modelljakten.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere