RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Selger bredbånd på TV

Sist oppdatert:
Med 15 millioner kroner skal NextGenTel selge bredbånd til folket på TV 2. - TV er den sterkeste markedskanalen, sier markedsdirektør Morten Ågnes.

I går kunne Propaganda fortelle at TV 2 Invest har brukt 20 millioner kroner på å kjøpe seg inn i NextGenTel.

Som en del av avtalen er det også bestemt at selskapet, som er nest størst på bredbånd i Norge, skal markedsføre seg for 15 millioner kroner på TV 2 de neste to årene.

- Vi oppfatter at ADSL og bredbånd er på vei over i et massemarked. Det ønsker vi å være en del av, sier markedsdirektør Morten Ågnes til Propaganda.

NextGenTel ble stiftet 1. mars 2000 av seks gründere og har siden den tid opparbeidet seg en nummer to posisjon i Norge, bak Telenor. Men siden introduksjonen har ikke selskapet brukt TV som markedskanal.

- Vi har stort sett brukt avis og Internett, men TV er den klart sterkeste markedskanalen. Det er dyrt, men vil du nå et massemarked er TV det mediet som lønner seg best. Der når du en bred målgruppe, sier Ågnes til Propaganda.

Nøyaktig når kampanjen kommer, vil ikke Ågnes ut med. Tidligere har de brukt det lille Bergens-byrået Artic Reklamebyrå til det kreative arbeidet og de får fornyet tillit.

Selskapet har i dag en solid posisjon, og har en markedsandel på 18 prosent i det totale bredbåndsmarkedet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere