Sendte to pappesker med gavekort – kom fram som søppel

SØPPELPOST: Bring puttet de ødelagte varene i denne søppelsekken - og leverte til kunden som om ingenting hadde skjedd.

SØPPELPOST: Bring puttet de ødelagte varene i denne søppelsekken - og leverte til kunden som om ingenting hadde skjedd. Foto: Privat

– Etter to dager fikk vi e-post fra kunden. De lurte på hva i alle dager vi drev med.

13.11.14 17:00

Grafisk designer Åge Bakken hos Reklamehuset AS på Råholt er mildt sagt oppgitt, skriver Romerikes Blad.

I forrige uke sendte de to pappesker med gavekort de hadde produsert for en kunde i Gjøvik. Posten-selskapet Bring fikk oppdraget. Etter to dager sendte kunden dem en e-post med et bilde av de kostbare trykksakene – i en søppelsekk.

LES OGSÅ: Pakka brukte seks dager fra USA til Norge. Så startet problemene

– Leverte som om ingenting hadde skjedd
– Begge eskene var tydeligvis blitt ødelagt under frakten. I stedet for å varsle oss – som jeg mener de burde ha gjort – puttet de varene i en søppelsekk og leverte som om ingenting hadde skjedd, forteller Bakken.

– Kunden lurte på hva i alle dager vi drev med. Og det er det jo egentlig ingenting å si på, fortsetter han.

Det var Olianna Skjellum i Aquamovo på Gjøvik som hadde bestilt gavekortene.

– Vi ble ganske sjokkerte alle sammen. Jeg kan forstå at varer kan bli ødelagt under frakt, men da må de jo ta kontakt med avsenderen og fortelle hva som har skjedd – ikke levere det som søppel til kunden og tro vi ikke kommer til å klage, sier Skjellum.

Det er eier av Reklamehuset AS, Olav Granly, enig i:

– Det er jo helt utrolig
– Det er jo helt utrolig. Vi var tydelig merket som avsender, sier han.

OPPGITT: Grafisk designer Åge Bakken hos Reklamehuset AS. Foto: Privat

Firmaet har nå sørget for å trykke opp 5.000 nye gavekort. Varene har allerede kommet trygt fram til Gjøvik, denne gangen i originalemballasjen.

– Vi har flere ganger forsøkt å få en forklaring fra Bring. Det har vi ikke fått, kun en beklagelse, sier Åge Bakken, som nå har sendt skriftlig klage i håp om å få dekket utgiftene til produksjon av de nye gavekortene.

Posten beklager
Informasjonsdirektør i Posten, Tina Mari Flem, forteller at de har registrert klagen.

– Vi har registrert klagen, og det er opprettet klagesak. Den er nå ferdigbehandlet og avsender har fått medhold, det er tilbudt kompensasjon, sier Flem som beklager at det har tatt så lang tid å løse dette.

Les flere saker i Romerikes Blad


Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.