RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Skal rocke sponsorene i tre nye år

Sist oppdatert:
Concept Communication har solgt sponsorater for Quart-festivalen i seks år. Nå får de fornyet tillit i tre nye år.

Quart-festivalen i Kristiansand er en av landets mest attraktive sponsorobjekter. Årlig drar de inn sponsorinntekter i millionklassen og bedrifter som Telenor Mobil, Coca-Cola, Posten, Panasonic, Free Record Shop, BBS og PlayStation står i kø for å få lov til å flørte med ungdommen.

Selskapet Concept Communication har siden 1997 hatt jobben med å friste bedrifter til å bruke sine sponsormidler på landets største rockefestival. Nå har de tegnet en ny kontrakt og gjennom en ny treårsavtale skal Concept Communication nå videreføre dette arbeidet.

- Valget falt på Concept på grunn av deres kompetanse om målgruppen og deres evne til å lage effektive kommunikasjonsløsninger for våre samarbeidspartner. Samtidig vil dette bidra til at festivalopplevelsen forsterkes for festivaldeltagerne, sier Trygve Eftestøl i Quart Festivalen i en melding.

Morten Sandberg i Concept sier at han ser en klar økning i interessen fra merkevarer om å tenke alternativt for å komme i dialog med målgruppen.

For Quart Festivalen 2004 skla selskapet allerede ha inngått avtaler med Coca-Cola, CB, Telenor Mobil, Peppes Pizza, Dagbladet og skal nå starte arbeidet med de resterende partnerer.

Quartfestivalen ble i fjor kveld kåret til Årets sponsorobjekt 2002 da Sponsorforeningen kåret landets beste sponsor, og sponsorobjekt. Det var særlig festivalens dyktighet til å finne samarbeidspartnere gjorde at musikkfestivalen på sørlandet kunne reise tilbake og briske seg med tittelen som Årets sponsorobjekt.

I fjor sopet festivalen inn til sammen i overkant av ti millioner kroner fra sponsorer og fra salgs- og rettighetsavtaler. Årets festival ga langt flere kroner i kassen enn i fjor. Det skal ha dreid seg om en økning på 30 prosent i bruttoinntekter.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere