RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slapt annonsemarked - boom for tv-shop

Sist oppdatert:
Når storannonsørene svikter rykker tvshop-produktene inn.

New York Times skriver at reklamepausene til CBS domineres av flere minutter lange reklamer for bokverk og avslappende musikk.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

TV-stasjonene får langt bedre betalt for 30- og 45-sekunders merkevarebyggende reklamefilmer og New York Times skriver at det store antallet lange infomercial-filmer illustrerer annonsetørken fra bank-, bil- og legemiddelbransjen.

Selskapet Vertical Branding som kjøper reklameplass for flere av selskapene som bruker lengre infomercial-filmer sier de betaler en brøkdel av de store merkevareannonsørene. Av og til så lite som fem prosent av hva en merkevareannonsør ville gjort.

Administrerende direktør Nancy Duitch sier antallet annonser de får i prime time på de store amerikanske nettverkene har økt med 50 prosent i løpet av det siste året.

Selskapet Telebrands, som blant annet selger hårerstatningsprodukter ved hjelp av lengre infomercial-filmer sier at antallet filmer som går i den beste sendetiden har økt med 20 prosent det siste året.

- Jeg liker å si at vi får «eiendom med strandlinje» til prisen av «bobilpriser», sier administrerende direktør A. J. Khubani i Telebrands til New York Times.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere