*Nettavisen* Nyheter.

Slik er Finn.no-mannen privat

I virkeligheten er Finn Nordrum (60) ganske lik karakteren Finn fra tv-reklamen.

14.05.07 20:50

(SIDE2): I tiden fremover vil du få treffe flere av de kjente reklamefjesene her på Side2, hvor vi gir deg en sjanse til å se hvordan disse personene, som nesten er blitt nasjonale ikoner, egentlig er. Først ut i rekken er Finn Nordrum fra Finn.no-reklamene.

«Nei, den har jeg ikke sett», er nok kommentaren de fleste kjenner igjen og trolig trekker på smilebåndet av.

Nå om dagen er det «Hæælo, how much did you pay?» som er det store spørsmålet fra Finn.

Familiefaren fra reklamefilmene til markedsplassen finn.no er blitt en festlig, og for noen kanskje irriterende, gjenganger på både TV, radio og internett.

I tillegg pryder mannen med den langsomme stemmen, briller, skjorte og v-halsvest både plakater og aviser.

- Jeg spiller stort sett meg selv, jeg er ganske lik. Men jeg bruker sminke, parykk og må endre stemmebruken litt, sier Finn Nordrum til Side2.

Bor i Oslo
I virkeligheten bor Nordrum sammen med kona si i Oslo.

- Det er 500 meter luftlinje til Bærum kommune, påpeker han.

I motsetning til reklamen har paret ingen tenåring i huset.

- Vi har ikke barn, men er likevel en stor familie, med flere søsken og brødre, forteller Nordrum

Til daglig er det kun reklamejobbingen for Finn som gjelder, og i fjor ble han fulltidsansatt hos markedsplassen.

Men det hele startet allerede i 2003.

- Jeg var på audition til rett tid og rett sted. De trengte tre mennesker som samarbeidet godt og så ut som en familie. Da de så oss trekløvere i aksjon var det vi som passet best. Vi snakket som om vi var i familie, sier Nordrum og ler.

Blir gjenkjent
Han forteller at han får positive tilbakemeldinger og at de fleste ler av reklamene.

- De slår godt an, og det er gøy å være med.

- Da jeg var ute fløy for kort tid siden ble jeg kjent igjen. Da var det stor ståhei på flyet hjem.

Nordrum viser til kampanjen om finn.nos reisemarked som er aktuell i disse dager.

HTML EMBED

Viktig karakter
Markedssjef Janne Jacobsen ved finn.no beskriver Finn Nordrum som en kjempesuksess.

- Han er ansatt hos oss. Det ble han i fjor og er en stor del av vår identitet. Når folk ser og hører ham så tenker de på oss, det er viktig, sier Jacobsen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.