*Nettavisen* Nyheter.

Slik får du ekstra liv

Klarer du ikke mer enn to timer foran PC-en før armen verker og øynene svir? Her er tipsene som gir deg ekstra liv.

07.01.05 08:11

Spillbladet Electronic Gaming har snakket med en rekke forskjellige leger og fysioterepeuter. Disse tøye-tipsene er skreddersydd for gamere:

Gamer, reis deg!
Først og fremst, ikke sitt stille på stolen i time etter time. Dersom du sitter stille i mer enn to timer, øker det risikoen for blodpropp, forklarer legen Greg Taylor. Han anbefaler å bevege seg minst hvert tredje kvarter.

Klikk på bildet for å forstørre.

YOGA FLAME

Denne øvelsen er spesielt fin og viktig for dem som bruker PC-musen mye.

  • Hold armen du skal strekke rett ut.
  • Bruk den andre hånden til å presse hånden nedover, slik at du kjenner det strekker oppover armen. Stopp hvis det gjør vondt i håndleddet.
  • Slipp hånden, og strekk den forsiktig ut igjen.
  • Trekk nå hånden rett opp mot taket, for å strekke musklene på underarmen.
  • Gjenta med den andre armen.

Klikk på bildet for å forstørre.

THE BIONIC THUMBANDO

Beregnet spesielt på dere som holder mye i en håndkontroller, men kan brukes av alle.

  • Bruk tommelen på den ene hånden til å bøye kun det ytterste leddet på tommelen på den andre hånden (figuren til venstre)
  • Slipp tommelen, og hold stillingen.
  • Bruk nå tommelen på den ene hånden til å strekke den andre (figuren til høyre).
  • Repeter.

Klikk på bildet for å forstørre.

THE DOUBLE DRAGON

  • Begynn med fingerne og tommeltotten som vist på figuren til venstre.
  • Legg den andre hånden over tommelen og fingrene.
  • Strekk fingrer og tommeltott forsiktig sammen.

Klikk på bildet for å forstørre.

WAVE OF THE WARRIOR

Denne kjekke øvelsen kan virkelig være en livsredder for slitne gamere.

  • Strekk ut alle fingerne på den ene hånden.
  • Bruk pekefinger og tommeltott på den andre hånden, og press to fingre fra hverandre.
  • Gjenta på alle fingerne.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.