RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik får du strandkroppen

Foto: Crestock
Sist oppdatert:
Følg disse trinnene om du vil komme i form.

(SIDE2): Det finnes ingen snarveier til en veltrent kropp.

Å komme i form krever at du går inn for det, men det er ting du kan gjøre for å sørge for at du når de målene du har satt deg - og det i tide til strandsesongen.

Ved å følge disse trinnene er sjansene større for at du lykkes med treningen din, enn om du ikke har en plan i det hele tatt.

Første trinn – sett deg mål
Mange glemmer dette første, svært vitale trinnet.

Å sette seg mål er viktig, ikke bare for motivasjonen sin del, men også for å ha vite hvor du vil med treningen.

Noen ønsker kanskje mindre kroppsfett, mens andre har som mål å få større muskler. Uansett hva som er intensjonen er det viktig å sette realistiske mål.

Skriv ned de målene du har.

Ta gjerne mål av kroppsdelene du ønsker å forandre, slik at du kan følge med på fremgangen av trefningen din.

Å ta bilder av deg selv fra ulike vinkler kan også være en fin ting for motivasjonens del, da kan du faktisk se underveis hvor mye kroppen din forandrer seg.

Andre trinn – tren
Når du har satt dine mål er det bare å sette i gang med treningen, men for all del ikke bare kast deg ut i det.

Er du ikke så kunnskapsrik på området kan det være lurt å ta en prat med en treningsveileder eller personlig trener på stedet hvor du trener for å få hjelp til å sette opp et treningsprogram. Er du ikke tilknyttet et senter bør du kontakte noen du vet kan mye om trening.

Det er viktig at den treningen du utfører faktisk bringer deg mot de målene du har satt deg. Veldig mange trener med liten eller feil effekt og det er derfor vitalt å vite hvordan du skal trene for å nå målene dine.

Tredje trinn – kosthold
Å ha et riktig kosthold er viktig både når du trener og ikke trener.

Spesielt viktig er det om du har noen mål med treningen for kostholdet har utrolig mye å si på hvordan kroppen din ser ut og hvordan du føler deg.

Det er viktig å få i seg nok proteiner, fettsyrer og vitaminer når man trener, men det er også mye annet du må tenke på.

Oppdater kunnskapsnivået ditt ved å lete på nettet eller snakk med en kostholdsekspert eller personlig trener slik at de kan sette opp en plan som sørger for at du får i deg det du trenger.

Det er viktig å huske at man skal innta mat innen én time etter utført aktivitet for å hjelpe kroppen med å restituerer seg raskest mulig.

Kilde: Bodybuilding.com

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere