RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik kommer du i form til sommeren

Sist oppdatert:
Få de flotte musklene på plass! Med riktige øvelser og framgangsmåte, er ikke veien så lang som du tror. Her er oppskriften.

Sommer og kropp. Det hører sammen. Fast rumpe. Synlige magemuskler. Hvem vil ikke se flott ut? Lettkledde damer i sommervarmen, veltrente gutter med magemuskler og brede skuldre. Hvordan fikser de det?

Det begynner med tanken
Trening, slanking, å komme i form, holde formen, det skjer ikke av seg selv. Du må ville det. Når du først har bestem deg for at du vil det, først da kan du begynne på veien mot målet ditt. Unngå de vanlige fellene, så vil du klare det. Og det vil bli lettere enn du tror. Det som egentlig er vanskelig, er å ha litt, bare litt, tålmodighet,

HTML EMBED
 Siste artikler på Trim.no
1.) Hastverk er lastverk. Ikke gå på treningen eller slankingen eller begge deler, med dødsforakt. Treningen er ment å bygge deg opp, ikke rive deg ned og over ende. Start pent og rolig, og bygge opp treningen din fint og gradvis etter hvert som du kjenner at kroppen begynner å forme musklene dine. Rumpen blir fastere og får mer former. Lårene får mer muskler. Du begynner å føle deg bedre, alt stemmer, og du er på vei et sted. Det stedet du ønsker er å være på vei til.

2.) Ikke bruk opp lysten din. Trener du for hardt og står på for mye i startfasen, er sjansen stor for at du går lei. Da blir alt et ork. Så ta det med ro, og prøv å styre motivasjonen din. I stedet for å ta ut alt den første uka, så spar på den mentale energien slik at den holde over flere uker og videre utover i ditt program som vil føre deg til topps på dine målsetninger.

3.) Spis! Du får ikke bedre slankeresultater av å slutte å spise. Du trenger mat, og det flere ganger om dagen. Prøv å dele opp måltidene slik at du spiser gjerne 5-6 små måltider. Dette er bra for både forbrenningen og humøret ditt.

4.) Ikke stå og kikk ned på den badevekten hver dag. Det er bortkastet og kan medføre at du blir veldig utålmodig, pluss! Kroppsvekten din kan svinge med 1-2 kilo innenfor et døgn uten at dette har noe med at du har lagt på deg eller ”uææ, jeg har gått opp!”. Så slapp helt av. Mål vekten din maks. 2 ganger i uken, og gjør da dette på de samme dagene til det samme tidspunktet, gjerne om morgenen når du nettopp har tisset, og før du har kledd på deg.

5.) Hent og finn motivasjon. Les blader, gå på Internett og finn godt lesestoff. Du kan finne mye oppbyggende inspirasjon i lesestoff og bøker, filmer osv. Kanskje mest av alt er det krefter å finne i andres gode tilbakemeldinger. Så omgi deg av gode mennesker som vet å sette pris på deg.

Bruk også Internett slik mange gjør. Du kan finne likesinnede og folk som jobber mot de samme positive målene som deg. De kan du dele erfaringer med, drømmerier om målene i sikte, og ikke minst! Du kan føre din egen slankedagbok på Internett! Her kan du få innspill fra andre, følge med selv, og kose deg med de stadig forbedrede tallene. Slankedagboken har også en viktig funksjon i dens suverene mulighet for å kunne kontrollere slankingen helt perfekt.

Slik får du vaskebrettmage
Mange trener hardt for å komme i form til sommersesongen. Hos de fleste er flotte magemuskler høyt oppe på ønskelisten. Her får du noen tips av en ekspert.

[Les mer]

Treningsprogram for magemusklene
De fleste ønsker seg stramme magemuskler, og du kan forme dem raskere enn du tror! Her er oppskriften på flotte magemuskler.

[Les mer]

Slik er den perfekte sit-up
Amerikanske forskere har funnet ut hva som er den mest effektive måten å trene sit-ups på. Her er tipsene til deg som ønsker vaskebrettmage.

[Les mer]

Slik blir du kvitt kulemagen
Mange menn overser kulemagen og innser sjelden at de har et vektproblem. Men det er faktisk mulig å bli kvitt vaskeballen og få vaskebrettet frem!

[Les mer]

Er du overvektig?
Er du undervektig, normal- eller overvektig? Her kan du teste deg selv og lese mer om hvordan man definerer vektklassene.

[Les mer]

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere