RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Slik lærer du å jogge

(Scanpix)
Sist oppdatert:
Gå først, løp litt – og bli kvitt kiloene i rekordfart.

En amerikansk metode lover å få deg i kanonform og flere kilo lettere på bare 12 uker.

- Kvinner som løper mer enn 1,6 mil i uken, er smalere rundt livet og hoftene, og har lavere blodtrykk enn de som trener med mindre intensitet, sier forsker, lege og filosof Paul Williams til Aftonbladet.

Lur inn løpingen
Mange synes jogging er både kjedelig, vondt og slitsomt. Hemmeligheten er å lure seg inn i et joggemønster.

Ved å blande litt jogging inn i spaserturen, vender man langsomt både musklene, hjertet og hjernen til den nye treningsmetoden.

Den amerikanske løpetreneren Jane Serues, har satt sammen et 12 ukers-program som skal gi kvinner bedre helse ved å gå og løpe om hverandre.

Klar, ferdig – og snart løper du og.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere