*Nettavisen* Nyheter.

Slik skal turistene lokkes til Nord-Norge

Foto: (Youtube)

- Tragisk, mener tidligere sjef i Visit Tromsø.

Nordnorsk reiseliv AS står bak de de kaller en 4-minutters romantisk komedie fra Nord-Norge med lokale filmstjerner, ifølge Nordlys.

Målet er å lokke turister til Nord-Norge.

Etter at videoen ble lagt ut på Youtube denne uken har reaksjonene vært delte.

«Fantastisk film og musikk», skriver en av de som har sett videoen i kommentarfeltet på youtube.

Andre er ikke like begeistret.

«Tragisk film, spør du meg», skriver tidligere sjef i Visit Tromsø, Anne Berit Figenschau.

Se videoen nederst i saken og døm selv!

Direktør Arne Trengereid uttalte til Nordlys før jul at Nord-Norsk Reiseliv har stor tro på reklamefilmen som da var under produksjon.

Filmen er skreddersydd for sosiale medier: Kjapp, frekk og upolert, mente Trengereid

- Filmen er på rundt fire minutter og inneholder mer enn bare denne scenen. Men det er riktig at vi vil stå fram som dristig og upolert, sier reiselivsdirektøren, og legger til at tanken bak redigeringen er å tilpasse filmen for sosiale medier.

Les flere saker fra Nordlys.

HTML EMBED

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.