*Nettavisen* Nyheter.

Slik trener kjendisene

Foto: gettyimages

Kjendisene jobber hardt for drømmekroppen - gjør som dem i sommer.

09.07.11 14:43

(SIDE2): De gjør alt fra beinharde styrkeøvelser til lek med rokkeringen. Mulighetene er mange når sommerens treningsøkt skal utføres. Nettstedet ivillage.com har laget en oversikt over hvordan kjendisene trener i sommer:

Pippa Middleton
Lillesøsteren til hertuginnen av Cambridge, Kate, har et knallhardt treningsregime. Bare et par måneder etter at hun imponerte en hel verden med sitt vakre ytre ved det kongelige bryllupet, deltok Pippa i et åtte mil langt maraton. Hun løp og syklet gjennom Skottland. Av 150 deltakere, kom Pippa på en flott 12. plass i et regntungt løp.

Etterpå innrømmet hun at det var noe av det tøffeste hun har gjort noensinne og at hun var usikker på om hun kom til å gjøre det igjen. Samtidig ga det henne en fantastisk følelse av stolthet og glede.

I sommer kan du prøve det samme! 8 mil er kanskje en voldsom start, men begynn i det små. Løp så lenge du orker første dagen og se hvordan formen ligger an. Dermed kan du øke for hver løpeøkt du utfører.

Følg Side2 på Facebook - klikk her!

Audrina Patridge
The Hills-stjernen tasser rundt i bikini rett som det er, og det har sjelden vært et problem for henne. Det skjønner vi godt, med den kroppen der! Audrina innrømmer at hun har vært slank fra hun var liten, men etter hvert som hun vokste opp, innså hun hvor mye bedre det var å styrke kroppen. Til tross for det har hun fortalt at du aldri finner henne i et treningsstudio.

- Jeg er nødt for å være utendørs, har hun sagt. Dermed svømmer hun i havet, sykler i gatene og spiller volleyball på stranda.

Audrina forteller til Shape Magazine at hun pleier å gjøre enkle styrkeøvelser som situps og knebøy, slik at blodsirkulasjonen hennes kommer i gang. Det fører til en gylden hud og en følelse av stramhet, og trikset er å gjøre slike øvelser rett før du drar på stranden for eksempel. Du føler deg straks bedre med et par enkle styrkeøvelser innabords, før du legger deg ved bassenget, mener hun.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

Katie Holmes
Skuespilleren er blitt kåret til flotteste mor, ved flere anledninger. Da hun for en stund tilbake trente seg opp til New York City Marathon, ble hun bitt av løpebasillen. Ved siden av løpingen, har hun erfart at dans kan brenne mange kalorier på bare én time. Katie mener at dersom hun hadde hatt en kontorjobb, ville hun brukt lunsjen på å gå i 30 minutter.

Det finnes hele tiden smutthull til trening i løpet av en dag. Er du tidlig ute til henting av ungene, kan du sette av ti minutter til å leke med barna i skolegården. Gå en omvei på vei til jobb og dropp heisen - bruk trappen.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: gettyimages

Katy Perry
«California Girls»-sangeren er kjent for sine minimale antrekk på scenen, og ben herfra til månen. Hun får hjelp av personlig trener, men mener at øvelsene hun utfører lett kan gjøres uten. Den beste øvelsen for rumpa og lårene, er ifølge Perry å neie svært dypt. Jo oftere man utfører øvelsen, jo dypere kommer du etter hvert.

Artisten har fortalt at hun prøver å ta doble steg når hun går opp trapper og at knebøy kan utføres de aller fleste steder. Når hun er ute og reiser, har hun alltid et hoppetau med seg, noe som er både økonomisk og enkelt å ha med.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: gettyimages

Jennifer Lopez
Denne dama er kjent for sin fantastiske figur og sine flotte former. Det tok ikke mange månedene etter at hun fikk tvillinger, før babyfettet var borte. Hun er en av mange Hollywood-kjendiser som bruker den svenske privattreneren, Gunnar Peterson. Han er tøff og krever at artisten skal løfte tunge vekter. J-Lo er også svært opptatt av holdning og trener like mye ryggen, som magen.

Det går heller sjelden en dag, uten at artisten bruker flere timer på utmattende dans. Jennifer anbefaler kvinner å skjule ting de ikke setter pris på ved seg selv, og heller fremheve det de er stolte av.

Fergie
Black Eyed Peas-vokalisten er stolt av den stramme kroppen sin og har ingen problemer med å fortelle om hennes hardtarbeidende magemuskler. Denne dama sverger nemlig til kondisjonstrening og kan fort bruke et par timer på tredemølla. Hun liker også utfordringer, dermed legger hun alltid på et par ekstra kilo på vekta når hun skal løfte.

Hun innrømmer at hun alltid har hatt dårlig selvdisiplin og at bilturer forbi gatekjøkken, kan være et problem for henne. Derfor har hun laget sin egen matkalender, som hun prøver å følge slavisk i hverdagen. Det finnes mange oppskrifter på nettet, og en slik kalender er lett å lage og enkel å følge. Dra i butikken på mandag og gjør innkjøp for hele uken. Da slipper du alle fristelsene butikkene har å by på, flere ganger i løpet av en uke.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: gettyimages

Dersom du har god tid i sommer og en hjemmeferie, anbefales det å ta treningsøkten på morgenen. Da får du for det første mye ut av dagen, samtidig som du gjør deg ferdig med treningen med en gang. Om du jobber eller er på skole, er det beste å trene med en gang du kommer hjem. Når du først har satt deg ned, er det veldig vanskelig å komme seg opp igjen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.