*Nettavisen* Nyheter.

Sol og Kvasir vokser

De Eniro-eide nettstedene Kvasir og Sol doblet omsetningen i tredje kvartal. Driftsresultatet viser pluss etter mange år med underskudd.

03.11.03 15:27

De første ni månedene i år omsatte Eniro Norge for 109 millioner kroner. Det er 73 prosent mer enn i samme periode i fjor.

Dermed har Eniro tatt sin andel av annonseveksten på internett.

- Tallenes tale er klar, vår forretningsmodell fungerer og gir rom for ytterligere vekst, sier administrerende direktør i Eniro Norge, Hans Petter Terning.

Søketjenesten Kvasir har økt antall unike brukere med 25 prosent det siste året. Månedlig er omkring to millioner unike brukere innom Kvasir.

Omsetningsveksten skyldes dels at det generelle markedet er bedre, men også at Eniro har økt salgsorganisasjonen med 60 personer.

- Vi er fanatisk opptatt av vekst, og vil investere ytterligere fremover for å tiltrekke oss flere brukere og nå ut til enda flere annonsører. Det er en veldig sterk trend at nordmenn nå i økende grad bruker søketjenester på Internett når de skal finne bedrifter, varer eller tjenester. Vi opplever derfor et stadig større trykk fra bedrifter som ønsker å være synlige overfor våre brukere, avslutter Terning.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.