RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Solgte Märtha og Ari-øl

Foto: Leserfoto (Leserfoto)
Sist oppdatert:
Kun 10 kroner for å ta en slurk med de kongelige.

(SIDE2): Det var på 17. mai, søndag, at Ari Behn og prinsesse Märtha Louise prydet en rekke ølflasker i København.

Alkoholen ble solgt til Larvik Håndballklubbs (LHK) fans som var på besøk i sjømannskirken i København før finalen i Europacupen, skriver Østlands-Posten.

Prisen per flaske var kun 10 kroner.

Slik gikk kampen: Drømmen brast for Larvik

Avviser ølsalget
Ifølge avisen ble ølen solgt i parken over sjømannskirken, og ikke i selve kirken.

- Dette kjenner jeg ikke til. Det er uansett ikke vi som har solgt det. Her har det ikke vært servert alkohol på de 60 årene vi har vært her, sier sjømannsprest Magne Hoem til Side2.

- Private ølflasker
Tuborg avviser at de står bak ølflasker med kongelige motiver.

Kommunikasjonssjef Hanne Bügel i Ringnes har ikke hørt om den såkalte kongelige øl-en.

- Det er ingen hos oss som kjenner til denne saken, og flaskene er ikke produsert her i Norge, men man må jo si at ideen var original, sier hun til Side2.

- Det kan muligens være et privat initiativ der private har trykket opp og satt på egne etiketter, noe som en del gjør ved spesielle arrangementer, uten at jeg skal spekulere i det, legger hun til.

Heller ikke Brand Manager i Tuborg DK vet noe om ølen.

- Man kan designe og lage sin egen etikett på Tuborg.dk i privat regi, noe som må ha blitt gjort i denne forbindelse, da vi offisielt ikke har laget en Tuborg-øl med bilder av den norske kongefamilien, sier produktsjef Lars Müller ved Carlsberg Danmark.

Slottet ønsker ikke å kommentere saken.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere