Sosiale medier danker ut mobilhilsener

Oslo (NTB): Selv om Telenors kunder sendte drøyt 15 millioner tekstmeldinger og SMS-er på julaften, er tallet flere millioner lavere enn for fem år siden. Sosiale medier har i stedet tatt over.

04.08.14 13:32

For Telenor kom toppen i 2008. Da sendte kundene deres 22,1 millioner tekstmeldinger på julaften, mot 14,5 millioner i år, skriver E24.

I tillegg ble det sendt snaut 700.000 MMS-er på julaften.

NetCom sier det ble sendt litt flere tekstmeldinger, 8,75 millioner i år mot 8,5 millioner for et år siden. De har ikke tilgjengelig tall like langt tilbake som konkurrenten, men i 2011 var tallet 7,7 millioner. Selv om Netcoms kunder altså sender flere meldinger, og totalen for de to selskapene har vært nokså stabil de siste par årene, ligger de nå på samme nivå som det Telenor-kundene alene sto for i 2008.

Årsaken til at antallet SMS-er og MMS-er går ned, er først og fremst fremveksten av sosiale medier, i første rekke Facebook, Instagram og Twitter, skriver økonominettstedet. (©NTB)

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.