Spammernes grusomme hevn

Spammere er ikke folk du leker med, det har et lite sikkerhetsselskap nå bittert fått erfare.

09.05.06 09:44

Det lille sikkerhetsfirmaet BlueSecurity leverer en tjeneste som automatisk tar kontakt med avsenderne av spam og ber om å bli fjernet fra spam-listene, noe som spammerne ifølge amerikansk lov har krav om å etterfølge.

Spam gjorde spammere sure
Dette programmet har naturlig nok generert en hel del trafikk på spammernes servere, og har ført til at de har blitt irriter t på selskapet.

Spammere klarte derfor å blokkere all utenlandstrafikken inn til sikkerhetsselskapet, som befinner seg i Israel. Innenlandstrafikken fungerte derimot helt greit.

Måtte flytte trafikken til en blogg
Som et mottiltak henviste sikkerhetsselskapet all trafikk til sine servere over på en gammel blogg de hadde hatt på Blogs.com, for på den måten å informere sine kunder om problemene.

Dette førte til at spammerne satt i gang en DDoS-angrep 1. mai mot nettadressen til Blue Security, som dermed bombarderte serverne til Blogs.com, og dermed skapte enorme problemer for mange bloggere.

Problemene fortsetter for kundene
Etter flere dager klarte sikkerhetsselskapet å få opp sine nettsider, samt anti-spam-tjeneste, igjen, og alt skulle derfor være i skjønneste orden.

Det trodde en i alle fall frem til en spammer kontaktet magasinet Wired og fortalte at de hadde fått tak i opp mot 90 prosent av e-postadressene til alle Blue Securitys kunder, og lovet å bombadere disse med spam.

Les flere IT-saker på våre IT-sider.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag