RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Spesialpriser til reklametravere

Sist oppdatert:
Mens JBR stakk av med hovedprisen, fikk Bates, New Deal og BBDO spesialpriser da Stella-konkurransen gikk av stabelen torsdag kveld.

Stella er Kreativt Forums pris for effektiv reklame. Tredje år prisen ble delt ut var det JBR som stakk av med førstepremien. Prisen dreier seg i stor grad om kampanjer fra de to siste årene, og hvilke resultater som kan dokumenteres for den perioden.

I tillegg deles det ut en rekke spesialpriser. Årets jury har innstiftet Stellas spesialpris, som ble tildelt Bates og Joh. Johannson for Evergood Kaffe.

- Kjernen i god reklame ligger i å bygge merkevarer, og det er noe som gjøres over tid. Spesialprisen gikk til Joh. Johansson som gjennom tålmodig oppbygging av merkevaren har bevist at reklamen har bidratt til å skape lønnsomhet. Juryen ønsket å gi en spesialpris til dette caset for å markere at vi er imponert over den merkevarebyggingen som er gjort over 30 år, og over hvordan de klarer å dokumentere konkrete effekter, sier juryleder Kari Eliassen i OBOS i en pressemelding.

I tillegg ble det delt ut to spesialpriser til to av de andre nominerte Stella-arbeidene:

Nr1Samkjøringens Spesialpris gikk til OBOS og New Deal DDB for caset "Reklame og kommunikasjon som endringsfaktor av omdømme" for dokumentert oppnådde kommunikasjonseffekter der avis er brukt som primærkanal. Denne prisen skal stimulere til bedre dokumentasjon av reklamens effekt samt begrunne strategisk valg av avis.

Business Prisen fra Hegnar Media gikk til NetCom og BBDO Oslo for caset "Eating the big Fish" for at de i usedvanlig grad har lyktes med å erobre markedsandeler i konkurranse med en stor og dominerende aktør. Hensikten med BusinessPrisen er å inspirere til at kommunikasjon/reklame kan være avgjørende for en bedrifts suksess og resultat.

Hensikten med Stella er å stimulere reklamebransjen til å arbeide for bedre dokumentasjon av hvordan reklamen bidrar til verdiskapning for annonsørene, samt gi læring om hvordan reklamen virker.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere