RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Spillet hvor «alt» er lov

Spillmagasinet har vært i Paris og sett på «Far Cry 2». Nå er det din tur.

PARIS (Spillmagasinet): Spillhuset Ubisoft arrangerte i slutten av mai pressearrangementet Ubidays 2008. Her fikk nærmere 2000 journalister se og prøve en rekke av storspillene som kommer i løpet av året.

Blant de aller største titlene er skytespillet «Far Cry 2». Etter en utsettelse er spillet endelig klart for lansering før jul, og da både til pc, PS3 og Xbox 360. Spillet har fått mye oppmerksomhet for svært god grafikk, og det var oppløftende å se at den samme grafikken fra pc-versjonen også leveres på både Microsofts og Sonys konsoller.

Men det er ikke grafikken som er det viktige med «Far Cry 2». Det er fysikken. Den store, åpne verdenen skal være helt fri for lastetider og bygget hundre prosent dynamisk. Alt kan ødelegges og det meste kan brukes eller har en effekt på spillet.

Det mest brukte eksempelet er brann. Gitt at vindretningen er god kan du starte en gressbrann for å for eksempel ta livet av mange på en gang, hindre at forsterkninger kommer frem eller avlede oppmerksomhet.

Spillmagasinet huket tak i sjef for brettdesignet i «Far Cry 2», Jonathan Morin, som tok oss gjennom en aldri tidligere vist del av «Far Cry 2».

Se hele videoen her:

«Far Cry 2» slippes til pc, Xbox 360 og Playstation 3 i løpet av høsten 2008.

Les flere spillsaker på våre spillsider.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere