RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Sponser KF for å bedre kreativtitet

Sist oppdatert:
Inntektene sank drastisk for Reklamebyråforeningen og Kreativt Forum i fjor. Nå har den nye foreningen inngått en sponsoravtale med TV 2 ut 2004.

TV 2 inngår en samarbeidsavtale med den nyfusjonerte bransjeforeningen Kreativt Forum. Avtalen har en varighet ut 2004. TV 2, som er en av Norges største mediebedrifter, ønsker å støtte den nystiftede foreningen i oppstartsfasen.

Pengene kan komme godt med. Kreativt Forum og Reklamebyråforeningens servicekontor hadde i fjor milliontap, tre medlemmer forsvant, mens ett kom til.

Inntektene falt fra 6,8 millioner i 2001 til 4,8 millioner kroner og underskuddet ble på over 650.000 kroner. Gamle KF hadde opplevd svikt i inntektene, og underskudd på over en halv million kroner.

Å starte den nye foreningen, som oppsto som en følge av en fusjon mellom Kreativt Forum og Reklamebyråforeningen, koster penger og det får de nå fra TV 2. Hege Kosberg, markedssjef i TV 2, sier til Propaganda at de er glade for å kunne bidra med økonomisk støtte til Kreativt Forum i en oppstartsfase, noe de mener vil komme dem selv til gode ved økt kreativitet.

- Vi ønsker å støtte Kreativt Forum i startfasen fordi vi tror på den nye organisasjonen og fordi vi er tjent med et godt kreativt miljø, sier Kosberg som påpeker at avtalen i første omgang bare skal løpe ut neste år.

Daglig leder i Kreativt Forum, Sol Olving, innrømmer at de har behov for mer penger i oppstartsperioden.

- Det er klart det er tøffe tider og vi jobber i en konjunkturutsatt bransje. Vi ønsker å sikre økonomien i den perioden vi starter opp foreningen til å bli slagkraftig, sier hun og legger til at den økonomiske støtten kan gi dem økte muligheter til å satse ytterligere på tiltak som øker bransjens synlighet, kompetanse og kunnskap.

- Vi er meget takknemlige for støtten fra TV 2 og ser at vi kan være en nyttig og verdiskapende partner for TV-kanalen gjennom våre medlemmers kunnskap og kompetanse, sier den daglige lederen.

Ifølge Olving er Kreativt Forum også i samtaler med andre medieselskaper om lignende sponsorater.

- Vi snakker med flere aktører, men jeg kan ikke gå ut og si hvem det er, avslutter hun.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere