*Nettavisen* Nyheter.

Sponsorer i mål med tippeligaen

Flertallet av sponsorene i årets Tippeliga forblir sponsorer også etter sesongslutt. De fleste er godt fornøyde med sine sponsorinvesteringer.

20.06.08 11:02

Sponsorene til de 14 Tippeligalagene bruker millionbeløp for å få logoen sin på brystet til fotballspillere, og er strålende fornøyde. Ifølge Dagens Næringsliv mener alle sponsorene fra Rosenborgs Rema 1000 til Hafslund hos nedrykkstruede Vålerenga at det har lønnet seg for dem å sponse årets eliteseriefotball.

- Vi har målt hva vi betaler i forhold til hva vi får igjen, og denne sponsoravtalen med Vålerenga betaler seg. jeg er nemlig kjent for å være den gjerrigste i bransjen, sier Frode Geitvik, informasjonsdirektør i Hafslund til DN.

Selskapet skal være trofaste mot Vålerenga selv om de skulle rykke ned, men vil da reforhandle prisen, som skal ligge på rundt fire millioner kroner.

- Avtalen skal fornyes i løpet av høsten, men det har ingen sammenheng med tabellsituasjonen. Da Tromsø rykket ned for to år siden, ble vi med ned, sier informasjonsdirektør i Sparebank1 Nord-Norge, Kjell Kolbeinsen til DN, som lever etter prinsippet at hvis sponsoren henger med i motgang vil de høste mye ære i lokalmiljøet.

Ifølge DN legger årets hovedsponsorer i tippeligaen igjen rundt 40 millioner kroner for å få logoen på spillerdrakten og lagenes arenaer. Kampbilletter til egne ansatte og forretningsforbindelser. I tillegg til at flere mener de får frem sine egne verdier gjennom samarbeidet.

- Akkurat som Rosenborg, liker vi å dyrke frem en vinnerkultur. Og så er jo tilknytningen vår til Trondheim et viktig element, sier markedssjef i Rema 1000, Laila Sønstevold til DN.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.