RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Stem på din gullfisk

Sist oppdatert:
Det er klart for reklamefilmshowet "Gullfisken" med overraskelser i fleng. Programleder er, Mr. Gullfisken himself, Paal Tarjei Aasheim. Stem på din kandidat nå!

En gang i året dukker Paal Tarjei opp på tv-skjermen som programleder, da for å lede Gullfisken på TV 2. Og det er akkurat sånn han ønsker å ha det.

- Du kan godt si at jeg er fornøyd med turnusen, ja! Én dag på og trehundreogsekstifire dager av er jo ikke akkurat å forakte. Det er vel bare jeg og julenissen som har en så bra ordning, ler reklamemannen.

Og Paal Tarjei synes faktisk likheten med julenissen går enda lenger.

- Under sending har jeg jo med meg en masse presanger: Tolv veldige gode reklamefilmer, masse reklameparodier og mange flotte artister. Det er nesten bare skjegget som mangler, smiler han.

- Rævva-reklame
Til vanlig er Paal Tarjei kreativ direktør i McCann-gruppen, og som reklamemann har han et ambivalent forhold til reklamefilm.

- Det lages utrolig mye bra reklame her til lands, men det lages også mye som er skikkelig rævva. Derfor er det så deilig at vi kan tulle med reklame under Gullfisken. Vi kan le litt og ta igjen. Det er deilig både for oss i bransjen og for seerne, sier Paal Tarjei.

Variert gjesteliste
Som vanlig blir det både kjente artister og kjentfolk i ulike roller under showet. I kveld dukker både Olsenbanden jr., Kjell Elvis, Gaute Ormåsen, Dennis Storhøi og Tor Endresen opp på scenen i Chateau Neuf, og i tillegg vil både Dorthe Skappel, Solveig Barstad, Frithjof Wilborn, Oddvar Stenstrøm og Kåre Valebrokk spille seg selv i roller litt utenom det vanlige.

Programleder Paal Tarjei Aasheim kan også lokke med Davy Wathne, Mini og Ivar Hoff i fri dressur.

Seerne bestemmer
Det er få seere som har et likegyldig forhold til kvaliteten på reklamefilmene de ser på tv. Lørdag 7. februar har de en gylden anledning til å gi annonsører og reklamebyråer klar beskjed om hva de mener er god reklame.

Når Gullfisken-programmet går på lufta, vil det være mulig å stemme per telefon. De ivrigste kan også stemme på forhånd via SMS. TV-seerne lar seg sjelden be to ganger; de to siste årene har Gullfisken-sendingene hatt 700 000 seere i snitt.

Det er tolv nominerte som kjemper om "Gullfisken"-troféet, én for hver måned. Og for ordens skyld: Det er annonsørene som er nominert, ikke reklamebyråene. Utover statuetten, hederen og æren får vinnerne også en reklamekampanje på TV 2.

Her er de nominerte Sølvfiskene:
Januar - Rimi: "Den første dagen" av Kitchen
Februar - Nidar: "Taxi" av New Deal
Mars - Statoil: "Oppvaskmaskin" av Kitchen
April - Dolly Dimple: "Parkeringsvakt" av New Deal
Mai - VG: " Ali bilvask" av Dinamo
Juni - Norsk Tipping: "Buss" av Dinamo
Juli - Netcom: "Sinnataggen" av BBDO
August - Tine: "Bombay" av Dinamo
September - Telenor: "Café" av New Deal
Oktober - Finn.no: "Trommesett" av Hei!
November - Netcom: "Askepott" av BBDO
Desember - Netcom: " Sveisen" av BBDO

Stem på din kandidat
Du kan se alle sølvfiskene på web-TV (link oppe til høyre) og du kan sende din stemme allerede nå per sms.

kandidat: 1-12
sms: 26400

Eksempel: send sms: 1 til 26400

Tjenesten koster kr. 5,-

Se Gullfisken på TV 2 lørdag 7. februar 2004 kl. 21.35.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere