Store annonsører dropper reklame i OL-sendinger

Oslo (NTB): Telenor, Statoil og Toyota har gitt beskjed om at de ikke vil ha reklamefilmer i pausene som avbryter øvelsene i OL. Det skjer etter helgens massive seerreaksjoner mot TV 2.

De tre storannonsørene bekreftet mandag at de ikke vil at deres reklamefilmer ikke skal vises i de såkalte «gullpausene», skriver Dagens Næringsliv.

- Det siste vi ønsker, er at noen skal bli støtt med utidige reklameavbrudd, sier informasjonsdirektør Anders Krokan i Telenor.

Det er høyst uvanlig at annonsører trekker seg fra reklamepauser som opptil 80 prosent av TV-seerne får med seg, skriver avisa.

- Det er ingen sunn fornuft u dette ut ifra hvordan man normalt ville ønske å bli plasser i reklamespotene, sier mediedirektør Jarle Thalberg i Carat Norge.

Kommunikasjonsdirektør Rune Indrøy i TV 2 avdramatiserer situasjonen og sier frafallet av de store annonsørene ikke får økonomiske konsekvenser for kanalen. (©NTB)

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag