Storebrand betegner selv resultatet som tilfredsstillende og konstaterer at det var god vekst i forsikringsproduktene fra januar til mars.
- Vi har god kostnadskontroll i hele virksomheten, samtidig som vi lykkes i arbeidet med en dreining fra produkter med rentegaranti til ikke-garanterte spareprodukter. Dette er i tråd med konsernets strategi og positivt for kundene våre, sier konsernsjef Odd Arild Grefstad.
Selskapets premieinntekter økte fra 8,6 til 11,2 milliarder kroner. Innenfor såkalt ikke-garanterte spareprodukter økte premieinntektene med 17 prosent. De totale inntektene økte fra 16,8 til 17,9 milliarder, men resultat før skatt falt fra 571 til 447 millioner.
- Storebrand opprettholder posisjonen som markedsleder innenfor innskuddspensjon i det norske tjenestepensjonsmarkedet. Økningen av antall personkunder kommer hovedsakelig blant ansatte i bedrifter med pensjon i Storebrand. Dette er strategisk viktig for oss. I Sverige er vi i en utfordrerposisjon, og er fornøyd med at vi lykkes godt med salget innenfor fondsforsikring, sier Grefstad. (©NTB)
