RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Storkontrakt til SensoNor

Sist oppdatert:
SensoNor og adm. direktør Rolf Leistad har fått en storkontrakt for leveranser av dekktrykksensorer til General Motors. Kontrakten skal være på flere hundre millioner kroner
TRW Automotive, som er verdens største innen leveranser på sikkerhetssystemer til bilindustrien, har fått en kontrakt med General Motors på leveranser av sitt system for dekktrykksovervåking, ifølge en børsmelding fra SensoNor.

TRWs system er basert på bruk av SensoNors sensor SP30.

Denne kontrakten betyr da at SensoNor vil levere sensorer i betydelige volumer til de kommende bilplattformer fra General Motors, ifølge meldingen.

SensoNor er denne kontrakten betydelig og i størrelse med andre kontrakter som er inngått i løpet av de siste måneder, heter det i meldingen.

Til Tønsbergs Blad sier adm. direktør Rolf Leistad i SensoNor at kontrakten er på mange hundre millioner kroner.

- Vi har nå fått to av tre mulige kontrakter for slike sensorer, og vi har stor tro på at vi også skal få en tredje kontrakt. Allerede i dag kan jeg bekrefte at vi for de nærmeste årene har kontrakter til en verdi av vel tre milliarder kroner, sier Leistad.

- Etter min mening har de to store kontraktene vist at vi ligger helt i front med våre sensorer. Jeg har faktisk tro på at vi skal nå opp i en årlig omsetning på en milliard kroner i løpet av de neste syv årene. Det er store ambisjoner, men det er realistisk selv om fjorårets omsetning bare var på 28,8 millioner kroner, sier Leistad til avisen.

De bilmodeller som systemet skal benyttes i er bl. a. Chevrolet Silverado og GMC Sierra samt Chevrolet Avalanche, Chevrolet Suburban, Chevrolet Tahoe, GMC Yukon og Cadillac Escalade sport utility vehicles (SUV).

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere