RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Stort designløft fra Hydro

Sist oppdatert:
Hydro skiller ut deler av selskapet, Hydro Agri. Både Agri og Norsk Hydro skifter identitet i forbindelse med fisjonen.

Norsk Hydro fisjonerer ut sin gjødselsdivisjon, Hydro Agri, og selskapet må dermed skifte logo. Den nye logoen presenteres 11. desember.

Styret i Hydro har samtidig besluttet å gi rettighetene til vikingskipet til Agri i forbindelse med utfisjonering av landbruksvirksomheten. Agri skal etter planen noteres på Oslo Børs den 25. mars 2004. Det nye selskapet vil utvikle et nytt symbol basert på vikingskipet og vil endre navn før børsnoteringen.

Hydros logo har vært selskapets kjennetegn i over 20 år. Beslutningen om å endre logoen springer ut av en omfattende intern prosess med sikte på å klargjøre selskapets formål, identitet og verdigrunnlag.

- Ledere og ansatte over hele verden har etterspurt felles retning og verdier, sier Eivind Reiten, generaldirektør i Norsk Hydro.

Han legger til at konklusjonene i stor grad er basert på intervjuer med selskapetsegne folk i alle verdenshjørner, i tillegg til at de har intervjuet kunder, partnere og andre eksterne forbindelser.

- Hydro er i endring og er blitt et mer internasjonalt selskap de siste årene. Modernisering av vår visuelle profil skal signalisere et dynamisk, framtidsrettet selskap.

Kontrakten er en av de største identitetsprogrammene i Norge på flere år. De andre selskapene som har skiftet identitet så drastisk de siste årene er fremfor alt Kredittkassens omprofilering til Nordea, samt moderniseringen av Coops logo.

At det er en stor kontrakt som nå avsluttes er det liten tvil om. Hydro har virksomhet i 60 land i alle deler av verden og tilsammen drøye 40.000 ansatte.

De fleste steder vil den nye Hydro-logoen ha erstattet det eksisterende symbolet i løpet av 2004. Den fysiske utskiftingen av logoer på selskapets bygg og kjøretøy starter i midten av januar. Programmet har vært forberedt siden i sommer og skal være fullført innen selskapets 100 års jubileum i desember 2005.

Den nye logoen blir presentert 11. desember i forbindelse med Hydros årlige kapitalmarkedsdag og blir selskapets offisielle symbol fra årsskiftet.

veien videre.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere