RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Styrker mediesatsingen

Sist oppdatert:
Tippeligaklubbene ansetter mediesjefer, investerer i storskjermer, klubb-TV og andre medietilbud i stor skala.

Stadig flere klubber har nå heltidsansatte mediesjefer:

Brann, Vålerenga, Lyn, Strømsgodset, Sandefjord, Start, Viking og Sogndal. I tillegg har flere klubber inngått avtaler med lokale produksjonskrefter i forbindelse med satsingen på web og klubb-TV.

Kjente personer

Brann ansatte nylig Gorm Natlandsmyr som ny mediesjef, mens Svein Mathisen skal kombinere jobben som sports- og mediedirektør i Start.

- Klubbene har vært flinke til å styrke administrasjonen det siste året, og mediesatsingen er et nøkkelområde, sier mediesjef Svein Graff i Norsk Toppfotball.

Den nye medieavtalen har ført til en helt ny hverdag for klubbene, og det er mange mulighetet til å utvikle eget medieinnhold.

Mange tilbud

- Storskjermproduksjon, web- og klubb-TV, IPTV og mobile tjenester kommer for fullt. Det tvinger fram behovet for egne mediesjefer. I tillegg har vi et stort ansvar når det gjelder å forvalte medieavtalen, sier Graff.

En rekke klubber øker mediesatsingen i takt med stadionutbyggingen. Start, Fredrikstad, Brann, Odd Grenland og Sandefjord får nye anlegg denne sesongen, mens Stabæk starter byggingen av Fornebu Arena som står klar i 2008.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere