Subject: E-postbrev blir lest

DoubleClick beviser at e-posten kommer frem til flere enn før. E-postbrev kan være en effektfull måte å markedsføre seg på.

20.06.08 11:03

Konsulent Ilise Benum anbefaler designere å markedsføre seg selv via e-post, skrev Propaganda. Siste resultater fra det amerikanske salgsnettverket for nettannonsering DoubleClick, viser at det nytter å bruke e-postlister som markedsføringskanal.

Av noen milliarder e-poster DoubleClick sender for kunder over hele verden til "opt-in-lister", det vil si adressater som har meldt seg inn eller takket ja til å motta e-post, er gjennomsnittlig klikkrate på 8,3 prosent av utsendte brev i andre kvartal 2003.

Siden andre kvartal i fjor er dette en økning på 0,8 prosentpoeng. Flere av mottakerne åpner også e-posten. 1,2 prosentpoeng flere, det vil si 38,8 prosent, klikker seg inn i e-postene.

Samtidig har mengden spam, det vil si uadressert e-post eller e-post du ikke har bedt om, økt betydelig. Derfor er det interessant at profesjonelle og seriøse e-postmarkedsførere har klart å øke effekten i et stadig mer støyende marked, melder mediebyrået OMD i sitt nyhetsbrev.

- Seriøse markedsførere som fortsetter å bruke e-post til å forsterke merkevaren og bygge kundetillit opplever suksess med e-post som et kommunikasjonsverktøy, sier Eric Kirby, Vice President av Strategic Services på DoubleClick i The DoubleClick Email Trend Report.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.