RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Suksess med Harrys skandalevideo

Prins Harry dro 392.000 briter.

Rekordmange klikket seg inn nettsiden til supertabloiden News of the World søndag. 392.000 briter og 50.000 andre ville se avisens videoavsløringer av prinsen.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye mediaguide

- Vi når et nytt, ungt publikum - YouTube-generasjonen - som ikke vil kjøpe avisen, sier redaktør Gary Thompson til MediaGuardian.

Det siste halvannet året har søndagsavisen News of the World investert stadig mer i videobilder.

- Her ligger vi i førersetet fordi mange av reporterne våre har brukt video undercover i mange år allerede, sier Thompson.

Les også: Dykk for supertabloid

Søsteravisen The Sun fikk 80 millioner videoklikk i fjor, noe som er en økning på 96 prosent siden 2007.

- Jeg tror vi har en smal nisje innen videokringkasting som du ikke finner hos ITV eller BBC. Vi legger ut videoer som passer til Sun-merkevaren, sier nettredaktør Pete Picton i Sun online.

Les også: Derfor hater Liverpool tabloidavisen

Rupert Murdoch eier både The Sun og News of the World.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere