RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Suksessfaktor: - Få og store spill

Sist oppdatert:
Electronic Arts, et av verdens største spillstudier, legger om kursen.

Electronic Arts står bak noen av våre aller mest kjære spillserier gjennom tidene. «FIFA», «Need for Speed», «Command & Conquer» og «Medal of Honor» er bare noen få av selskapets største suksesser.

Færre, men bedre spill?

Men med stor suksess kommer stor fallhøyde, og særlig har «Need for Speed»-serien fått alvorlige riper i lakken av flere til dels elendige spill. De siste årene har EA forsøkte å endre på dette, og selskapets oppskrift på suksess er dybde fremfor bredde.

- EA fokuserer på færre, men store titler, sier selskapets globale nettverksjef Andrew Wilson i et intervju med Edge Magazine.

Ifølge Wilson er antall prosjekter halvert i løpet av de siste to årene.

Satser online

Ifølge Wilson er gjelder det dessuten å investere på nett.

- «FIFA Superstars, «FIFA Online» - det er det som er nyinvesteringene. Vi lagde en hel haug tilfeldige spill som ikke fikk den mottakelsen vi var ut etter. FIFA som produkt, og fotball som sport, fortsetter å vokse. Fotball er unektelig klodens største sport, sier Wilson.

Noe av grunnlaget for at EA satser på nettbaserte spill ligger i brukerens utstyrsnivå, forklarer nettverksjefen.

- Ikke alle har en Playstation 3, så vi ser på nettet, Facebook, sammen med PS3 og Wii som et større satsingsområde. Det gir oss muligheten til å gå dypere i ett produkt fremfor å gå bredt med mange forskjellige produkter, sier Wilson.

Kilde: Edge Magazine

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere