*Nettavisen* Nyheter.

Super Bowl ingen suksess på TV3

Mens reklameinnslagene på amerikansk TV gikk for 15 millioner kroner, solgte TV3 reklametid for 15 kroner under sin sending av Super Bowl.

Justin Timberlake blottet Janet Jacksons pupp under Superbowl.

Nå viser det seg også at forholdet mellom seertallene var nesten som mellom reklameprisene.

- Vi gjør en humoristisk vri under Super Bowl. I USA koster spottene 15 millioner kroner, mens vi tar 15 kroner, sa TV3s salgsdirektør Lasse Kokvik til Kampanje før kampen.

Det spørs om TV3 ser med like stor humor på seertallene. Mens det på det meste var 143 millioner mennesker som fulgte sendingene i USA, hadde TV3 et gjennomsnitt på 21.000 seere de fem timene sendingen varte. I USA så i gjennomsnitt 89,6 millioner mennesker på CBS under kampen.

Til tross for lave seertall hadde TV3 en markedsandel på 18,4 prosent blant seere over tolv år denne natten, viser tall fra TNS Gallup.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.