RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Supermarkedreklame ble hitsingel

Sist oppdatert:
En britisk popstjerne har gjort comeback med en låt som er rimelig lik en reklame fra supermarkedkjeden Asda.

Supermarkedkjeden Asda eies av Wal-Mart, en av USAs mest kjente supermarkeder. Selskapet blir beskyldt for å kapre hitlistene med en melodi som egentlig er skjult reklame for kjeden, skriver Aftenposten.

"Asda price" har en melodi som er enkel å kjenne igjen og som ofte vises på britisk reklame-TV. Nå viser det seg at en ny singel for den britiske artisten Louise Redknapp, som gikk rett inn på femteplass på hitlistene, er skrevet av den samme mannen som skrev Asda-jingelen. Det var produsentens idé å fusjonere de to "mediene".

Ifølge den engelske avisen The Independent har Asda innrømmet dette, men nekter for at singelen skal markedsføre kjeden. Dessuten argumenterer man med at hensikten er veldedig: Inntektene fra Redknapps melodi "Don't give up" skal gå til brystkreft-forskning.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere