Gå til sidens hovedinnhold

Svakt fall i annonseinntektene

Oslo (NTB): Annonsesalget gikk noe ned i siste kvartal i fjor sammenlignet med samme periode året før. Særlig er det de trykte mediene som taper.

Annonseinntektene i fjorårets tre siste måneder var 5,3 milliarder kroner, en nedgang på 0,4 prosent målt mot tilsvarende kvartal i 2011. For hele året gikk inntektene ned 0,2 prosent, til 19,4 milliarder kroner.

- Internett, TV, radio, kino og utendørsreklame nådde all-time-high i 2012, men reklamemarkedet som helhet var på omtrent samme nivå, sier daglig leder Madeleine Thor i svenske Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM), som innhenter tallene.

Dagspressen hadde et fall i annonseinntekter på 9 prosent i fjorårets siste kvartal. Men fremdeles holder denne delen av bransjen stand som det største reklamemediet - med 29 prosent. (©NTB)

Reklame

Kurs: Dette må du vite om bobler