RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Svakt fra SuperOffice

Sist oppdatert:
SuperOffice leverte nedgang i både omsetning og resultat for andre kvartal.
IT-selskapet SuperOffice, som leverer CRM-systemer, melder fredag morgen om svekkelse i resultatet for andre kvartal.

Omsetningen endte på 65 millioner kroner i andre kvartal, mot 66,1 millioner kroner samme periode året før. Driftsresultatet endte på 11,4 millioner kroner fra 14,4 millioner kroner samme periode året før. Før skatt endte resultatet på 11 millioner kroner, mot 17,8 millioner kroner samme periode året før.

For første halvår endte omsetningen på 133,9 millioner fra 128,9 millioner kroner samme periode året før. Driftsresultatet for første halvår endte på 25,2 millioner kroner, en nedgang fra samme periode i fjor da selskapet leverte et driftsresultat på 27,5 millioner kroner. Resultat før skatt endte på 25,1 millioner kroner mot 31,4 millioner samme periode året før.

Høyere kostnader

Selskapet har i både første og annet kvartal fortsatt å styrke salgsorganisasjonen, og dette sammen med økt aktivitetsnivå på markedsføring gjør at selskapets kostnader øker i forhold til 2005.

SuperOffice melder videre i presentasjonen at den svakere omsetningen i andre kvartal skyldes en svært dårlig april-måned, samt generelt sviktende salg hos SuperOffice Team Brendel i Sveits.

- I mai utviklet omsetningen seg positivt og juni ble selskapets beste måned så langt i 2006. Til tross for sterk avslutning av kvartalet lykkes det ikke å ta igjen den 'tapte' omsetningen i april.

Justering i Sveits

- Selskapets datterselskap i Sveits, SuperOffice Team Brendel jobber fortsatt med omstillingen rettet mot salg av SuperOffice CRM løsningene. Prospectmassen på SuperOffice CRM er under oppbygning og selskapet jobber fortsatt med å etablere samarbeid med utvalgte systemintegratorer i Sveits, melder SuperOffice som skriver at nysalget av det sveitsiske selskapets opprinnelige løsning, WinCard, har avtatt.

Dette bidrar derfor til svikt i omsetningen.

Vil prøve

Selskapet skriver videre at de tror CRM markedet vil utvikle seg positivt i 2006.

- SuperOffice ASA har i de siste 3 år vist en positiv utvikling både i omsetning og resultat. Selskapets målsetning er å forsøke å fortsette denne positive trenden, melder selskapet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere