RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Svindelforsøk mot DNB-kunder


Dette er e-posten som fikk alarmklokkene til å gå hos DNB mandag morgen.
Dette er e-posten som fikk alarmklokkene til å gå hos DNB mandag morgen.
Sist oppdatert:
Storbanken ber det slette om du mottar denne e-posten.

DNB skriver mandag morgen på sin Facebook-side om en falsk e-post som har til hensikt å få folk til å oppgi sensitiv informasjon. Dette kan i sin tur gi svindlerne tilgang til din konto.

Hei! Akkurat nå er det noen kjeltringer på ferde igjen som sender en såkalt phishing e-post hvor de etterligner sidene v...

Posted by DNB on 6. desember 2015

Også i april  ble banken offer for et omfattende svindelforsøk, der flere kunder lot seg lure, skriver E24. Da, som nå, var det snakk om e-poster som ble sendt ut til kundene som skal ligne på e-poster fra banken.

Som en generell regel skal du huske på at banker aldri vil henvende seg til sine kunder per e-post for å be om personlige koder, kontonummer og andre sensitive opplysninger. Får du slike e-poster; slett dem.

Det er bare et par uker siden Nettavisen/Side3 omtalte et forsøk på SMS-svindel der en SMS tilsynelatende var sendt ut fra Nordea. Mønsteret var det samme som er brukt mot DNB-kunder nå.

- Banken vil aldri be om personlige opplysninger via SMS eller e-post, sa Nordeas representanter til Side3 den gang.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere