Tar opp kampen med Google

En av de meste erfarne lederne i den norske mediebransjen er ansatt til å lede storsatsning.

MyAd AS har satt seg som mål å ta opp kampen med Google om kontekstuell annonsering i det norske markedet. Dette er et av få områder der INMA regner med kraftig vekst, selv i marked som er preget av finanskrise, skriver MyAd i en pressemelding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Prinsippet bak MyAd.no er at kundene skal få vist fram sine annonser på relevante artikler hos velrenommerte redaksjonelle nettsteder, der innholdet holder høy kvalitet. Tjenesten er allerede lansert i en fungerende betaversjon, og annonser ligger ute hos de hele 15 medieaktørene som MyAd AS har avtaler med, blant annet Nettavisen og Zett.no.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Tidligere administrerende direktør i AdLINK, Atle Øi, er nå ansatt i stillingen som administrerende direktør for MyAd AS. Øi har lang erfaring innenfor dette markedet og vil styrke organisasjonen betraktelig i en periode der selskapet vil vokse stort.

- Atle vil bidra med sin ekspertise til å lede et selskap som tar mål av seg til å kapre markedsandeler fra Google, sier administrerende direktør Erland Bakke i Mediehuset Digital AS som går inn som styreformann i MyAd AS.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Få næringslivsnyheter direkte på mobilen: Send NA24 START til 1930 (tjenesten koster kr. 4,- per melding).

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag