RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Telenor får kjeft igjen

Forbrukerombudet ber Telenor slutte med såkalt negativt salg. Kunder klager på at Telenors selgere registrerer nye kunder, uten at kunden har akseptert byttet av teleleverandør.

Igjen er Telenor i hardt vær hos forbrukermyndighetene. Denne gang beskyldes telekjempen for å bytte folks teleleverandør, uten at kunden har gitt samtykke.

I et brev ber Forbrukerombudet Telenor om å få innsikt i Telenors rutiner, samt en redegjørelse for hva Telenor vil gjøre for å hindre at kunder blir registrert som Telenor-kunder uønsket.

"Telenor blir varslet om at hvis Ombudet mottar flere henvendelser fra forbrukere som har blitt oppringt av en av selskapets telefonselgere, og deretter blitt registrert som tellerskrittkunde med krav om betaling uten etter en uttrykkelig avtale, kan forbudsvedtak mot markedsføringen bli nedlagt", skriver Forbrukerombudet på sine nettsider.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere