RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Teletull for Tele2

Foto: Tele2
Flere hundre kunder er uten mobil etter at mobilselskapets sim-kort skulle oppgraderes.

Flere Tele2-kunder har i forbindelse med en oppgradering av sitt mobilabonnement opplevd at telefonen har gått helt i stå. Problemet er en operatørsperre og manglende koder fra Telenor.

De to mobilselskapene har akkurat skrevet en ny avtale, som gjør at Tele2 blant annet tar tilbake ansvaret for fakturering av sine kunder.

Målet er i følge administrerende direktør i Tele2, Henrik Müller-Hansen å gi kundene lavere priser og bedre tjenester.

For å få disse fordelene må kundene bytte sim-kort, og det er her feilen har oppstått. Noen av abonnentene har telefoner med operatørsperre fra Telenor, og mobilen går i lås når sim-kortet skiftes.

- Vi har folk på problemet og jobber tett med Telenor for å løse dette, sier Tele2-sjefen til TV 2 Nettavisen.

- Når kan Tele2-kundene vente at problemet er løst?

- Det må du neste spørre Telenor om, sier Müller-Hansen.

Problemet har rammet noen hundre abonnenter i følge Tele2-sjefen selv. Vanligvis trengs bare en kode fra Telenor, slik at operatørlåsen kan brytes. Men her er det tydeligvis problemer mellom selskapene.

TV 2 Nettavisen har foreløpig ikke fått tak i representanter for Telenor Mobil.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere