RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Test av Porsche 911 Carrera kabriolet

Sist oppdatert:
Dette er basisvarianten av 911 kabriolet, eller Bogstadveien-edition, om man kan kalle den det. Minste motor og automatgir frir ikke til de som ikke prioriterer ytelser på høyeste nivå
Porsche har et par utfordringer i sin modellrekke. Det er at 911 er mye mer kostbar enn en Boxster og at Boxster begynner å nærme seg faretruende ytelsene til 911. Boxster har en fortryllende oppførsel med midtmontert motor og siste S-versjon har også 280 hestekrefter. Boxster S med manuell girkasse er kjappere fra 0 til 100 en vår testbil og den koster "kun" 850.000 kroner. Carrera kabriolet med automatgir starter på 1.288.000 kroner.

Kabriolet

911 har i hvertfall noen fortrinn i forhold til Boxster. Det mest opplagte er navnet. Bare 911 er 911. Det andre er plass. 911 er som kjent registrert for 4 personer og det er også kabrioleten. To merkelige bakseter skal liksom kunne huse to mennesker. Da har man muligheten til å få med seg ett par barn eller noe annet smått på lovlig vis. Baksetet egner seg likevel best som bagasjerom sammen med brønnen helt foran. Om litt er også firehjulsdrift et valg man kun får på 911.

Selve taket er også en opplevelse i denne bilen. I motsetning til andre kabrioleter som må stå helt stille med brekkket på, kan taket på 911 betjenes i fart. Taket kan betjenes i opp til 50 kilometer i timen. Dette er meget praktisk og ikke minst godt egnet til å imponere alle rundt deg.

Selv om dette er "shoppingvarianten" av 911 er ytelsene til stede så det kjennes. Ingen biler oppfører seg som denne og bakdekk i størrelse 295 har mer enn nok å finne på når motoren jobber.

Mer om denne saken finner du her:

TEST: Porsche 911 Carrera kabriolet

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere