RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Tine går til Bollywood

Sist oppdatert:
India er verdens største produsent av spillefilmer. Tine lar seg inspirere av den spesielle stilen i sin neste reklamefilm. Filmen ser du her.

Filmer produsert i Bollywood er enormt populære i verdens nest mest folkerike land, India. Så populære er filmene at det i disse dager arrangeres en elleve dager lang Bollywood-festival i Oslo hvor en av Bollywoods superstjerner, Ratan Jian, er til stede under åpningen.

Nå lar også den norskeste av alle annonsører, Tine, seg inspirere av den indiske filmbyen. Med sin siste reklamefilm for TineMelk er handlingen lagt til en indisk familie hvor hovedpersonen kommer hjem til Norge, og blir overrasket av familien med et stort velkomstselskap.

I filmen er indisk musikk, dans og mote i fokus og ifølge Tines PR-rådgiver Bjørn Brennskag er ingenting er overlatt tilfeldighetene i den nye kampanjen, som har kinopremiere i disse dager og skal gå utover hele høsten.

- Dette er nok et grep vi gjør for å gjøre TineMelks reklame så aktuell så mulig. Vi forsøker å knytte reklamen opp mot aktuelle trender og dette er et fenomen som har kommet sterkere de siste årene, sier Brennskag til Propaganda.

At Bollywood-festivalen begynner i dag, gir bare filmen en ekstra liten piff, mener Brennskag.

- Det er tilfeldig at festivalen og reklamefilmen har premiere samme dag, og det er jo bare ekstra morsomt, sier han videre.

Filmen er laget av Tines faste reklamebyrå, Dinamo.

Se Bollywood-filmen her

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere