Gå til sidens hovedinnhold

Tre gull i medienes Oscar-utdeling: Braksuksess med Netflix for aviser

Mediegiganten Amedia stakk av med hele tre førsteplasser da INMA Global Media Awards ble utdelt torsdag.

Amedias superabonnement +Alt har vært en braksuksess etter at det ble lansert, og denne uken ble nyvinningen premiert under den prestisjetunge prisutdelingen INMA Awards.

Den nyskapende abonnementsløsningen samler tilgangen alle Amedias aviser i ett og samme abonnement, deriblant Nettavisens Pluss-satsing. Et ordinært abonnement med Nettavisen Pluss koster deg 149 kroner i måneden, mens +Alt-varianten har en månedspris på 249 kroner.

Nettavisen +Alt: Her får du tilgang

Før var det en jungel av forskjellige aviser og abonnementer å holde styr på, og det er nettopp det Amedias +Alt-abonnement løser for deg. Løsningen har blitt omtalt som «Netflix for aviser», og slikt blir det også mediepriser av.

Full oversikt: Disse avisene er en del av +Alt-avtalen

+Alt-satsingen stakk av med hele tre førsteplasser i kategoriene «Best Initiative to Acquire Subscribers», «Best Initiative to Retain Subscribers» og «Best Subscription Niche Product» i INMA Awards.

  • Er du allerede abonnent på Nettavisen Pluss, kan du oppgradere til +Alt her.
  • Hvis ikke, kan du kjøpe Nettavisen +Alt her.

+Alt-løsningen ble godt mottatt av Amedias mange abonnementer, og tjenesten

nådde milepælen med 100.000 abonnenter

seks måneder etter lansering.

Nysgjerrig? Her leser du Nettavisens Pluss-innhold!

Sammenligningen med strømmetjenestene Spotify og Netflix skyldes at man ved å abonnere på Nettavisen +Alt, får tilgang til alle nesten avisene i eierkonsernet Amedia.

Avisa Oslo, Nidaros, Fredriksstad Blad, Romerikes Blad, Drammens Tidende, Tønsberg Blad, Bergensavisen, Avisa Nordland og Nordlys er eksempler på betydelige lokalaviser i samme familie som Nettavisen.

Det er absolutt ikke først gang at Amedia markerer seg i prisutdelingen. Amedias Direktesport-løsning har tidligere stukket av med priser under samme utdeling.