RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Tre kjendiser om bikinikropp

Foto: JONATHAN YOUNG (EPA)
Slik holder tre flotte kjendiskvinner seg i form.

(SIDE2): Her er et knippe kvinner som fremdeles ser fantastiske ut i bikini. Dette er triksene deres, skriver britiske Mirror.

Cindy Crawford (43)

Supermodellen holder seg i form ved å svømme og jogge regelmessig. Kostholdet hennes består av en diett med lite karbohydrater og mye proteiner. Men Crwford unnder seg også godteri innimellom.

Noen av Crawfords triks:

1. Svøm: Brysttak er perfekt for å få fine og sterke muskler i armene, beina og magen. Svømming er også en av de mest effektive måtene å bli kvitt ekstra kilo, ved at man forbrenner nesten 500 kalorier i timen.

2. Spis mer proteiner: Eksperter mener at du føler deg mett lenger om du spiser proteinrik mat som fisk, kylling og nøtter. Legger du til litt proteiner ved hvert måltid kan du holde søtsuget borte.

Penny Lancaster (38)

- Jeg spiser masse, men jeg har alltid vært veldig aktiv, så jeg bryr meg ikke om å telle kalorier fordi jeg trenger dem, sier Rod Stewarts kone.

Hun spiser fem små måltider om dagen, inkludert mat som inneholder mye vann som for eksempel frukt, grønnsaker og supper istedenfor mat som er tilberedt i fett.

- Jeg spiser fisk og kylling og noe rødt kjøtt, men jeg unngår hvitt brød, sukker og pasta - jeg spiser ris og poteter isteden.

38-åringen holder formen med pilates, yoga, svømming og dansing.

1. Velg bakken: Å gå oppover, enten det er i treningsstudio eller utendørs, gjør at du forbrenner 150 kalorier mer enn ved vanlig gange.

2. Kosthold: Spis lite og ofte: Et lite måltid hver tredje time hjelper på stoffskiftet slik at du forbrenner mer kalorier.

Carla Bruni (41)

Den franske presidentfruen er like flott i dag, som i sine tidligere modelldager.

- Jeg har en kropp som tillater meg å posere naken uten å være utfordrende, sier hun om sin egen kropp.

Både hun og ektemannen Nicolas Sarkozy liker å trene og holde seg i form, førstnevnte gjerne ved å trene yoga. Når det gjelder kosthold er Bruni glad i øl, hun røyker og spiser god mat. Men alt handler om en balansegang.

1. Yoga: Perfekt for deg som hater treningsstudioets apparater, og ønsker en mer «forsiktig» treningsform. Du forbrenner likevel kalorier og får muskler.

2. Mat: Hold deg til 80:20-dietten. Det vil si at hvis du spiser sunt 80 prosent av tiden, så kan du skeie ut med favorittsnacks de resterende 20 prosentene.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere